Idag är internetanvändarna mycket mer selektiva när det gäller vilket typ av innehåll de läser på nätet. Det är omöjligt att tillgodogöra sig den information vi dagligen bombarderas av. Det handlar om information från bloggare och företag, vilka slåss om vår begränsade uppmärksamhet. Men ett bra sätt att nå ut till fler, är att översätta den till flera språk.
Men det är svårt att få kompetent hjälp för dina översättningar och enbart engelska räcker inte längre till.
Nå läsare över hela världen
Engelska är ett av de populäraste språken i världen, men engelskan utgör endast 25% av all internettrafik. Dessutom sjunker den siffran stadigt. Språk som kinesiska, spanska, japanska, ryska med flera utgör majoriteten. Det innebär bland annat att om din blogg eller ditt företag bara skriver inlägg på engelska missar du en stor del av internetmarknaden, vilket innebär förlorade intäkter. Vad kan du göra för att anpassa din webbplats flerspråkighet?
Förbättra ditt internationella rykte online
Många företag som har en blogg på engelska, glömmer ofta att deras rykte och närvaro online inte bara gäller engelsktalande. Även om dina sökord och ditt innehåll är bra på engelska betyder inte det att det är lika bra på andra språk. Genom att översätta din blogg på ett smart sätt kan du äga din egen SERP.