Alla företag behöver inte blogga

· Blogg
Author

Man hör om och om igen hur viktigt det är att ta kontakt med sina kunder, att alltid höras och erbjudande dem något av mervärde. Detta kopplas lätt ihop med att blogga. Men alla företag behöver inte blogga för att nå ut. 

8708801-business-blog-gold-3d-words

En blogg är ett fritt forum, där ett företag kan skriva om vad de vill. Så klart borde det handla om deras verksamhet, men det kan också vara ett sätt för kunderna att lära känna personerna bakom varumärket. En blogg är inte en dum idé, det kan generera affärer genom olika inriktningar. Men det finns andra vägar att gå. Ett mer affärsmässigt sätt som kan låta tråkigt, men om man är inom en bransch där ny information hela tiden kommer ut behöver man inte skapa långdragna blogginlägg.

Man kan istället ha en sida som fokuserar på artiklar, nyheter och rekommendationer. Denna typ av upplägg fungerar kanske inte för alla företag: men om man ser till nöjesbranschen, webbutik och liknande kan det vara väldigt bra. Skriv om nyheterna inom ert företag, så fort en ny produkt kommer in kan ni lägga upp en artikel eller notis om det på sajten. Om det händer saker inom er bransch, kan det också vara kul att veta. Både bra och dåliga saker är intressanta för de som är insatta i branschen och för era kunder.

Lyckospels upplägg är ett bra exempel. De verkar inom nöjesbranschen och är alltid snabba på att lägga upp artiklar om nyheter som påverkar dem. De skriver om de senaste slotmaskinerna, vilka spelbolag som har de bästa erbjudande när just samt recenserar de båda gamla och nya spelbolag för att ge deras kunder möjligheten att välja den bästa platsen att spela på.